
A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi döntése értelmében a megvalósulás útjára lépett a HÉV vonal és a 2-es metró összekötése. Mint Kovács Péter elmondta, Riz Levente XVII. kerületi polgármesterrel összefogva sikerült elérni, hogy a főváros által támogatott projekt lett a nagy terv, és döntés született a megvalósításhoz vezető tervek elkészítésére is. Rengeteg dolog képlékeny még, azt sem lehet tudni, hogy a XVII. kerületi szárnyvonal milyen nyomvonalon halad majd. Ami biztos, hogy megmarad a csömöri vonal, és Cinkotánál lesz egy jelentősebb állomás. A hibrid (alsó és felső áramszedős) metrószerelvények az Örs vezér terénél a föld alatt haladnak tovább, minden harmadik Gödöllőig járna, a többi Cinkotáig, Csömörig. A szerelvény a Rákos-pataknál bukkanna a felszínre, lenne egy megállója az Egyenes utcánál, ami csatlakozna a körvasút itt létesítendő megállójával – tehát újranyílna az elővárosi vasút is. Az Egyenes utcánál újra térszín alá bukna a nyomvonal, és csak az Imre utcánál jönne ismét a felszínre, felül keresztezve a patakot. A Nagyicce állomás a Sashalmi piachoz kerül, kiszolgálva egyúttal a Lándzsa utcai lakótelepet is, valamint megváltozik a helye a Repülőtéri megállónak is, amely nagyjából a Jókai utcához kerül – de erről még nincs döntés. A megvalósíthatósági tervnek 2017-re kell elkészülnie, és utána lehet pályázni az uniós támogatásra. A teljes bekerülési költség 280-300 milliárd forint, de ebben benne vannak a speciális szerelvények is. Ha nem sikerül ebben a ciklusban elnyerni a támogatást, akkor majd pályázunk a következő ciklusban – mondta Kovács Péter polgármester. |