CÍMLAP |
|
Cikkek és hírek |
|
Portaszolgálat |
|
Balesetek |
|
Tűzoltósági hírek |
|
Rendőrségi hírek |
|
Polgármesteri interjú |
|
Természetgyógyászat, szépség és egészség |
|
Horoszkóp, asztrológia |
|
Receptek |
|
Videók |
|
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek |
|
Archívum |
|
Archívum |
|
Képgalériák |
Helyi Hírek laphálózat |
|
Legutóbbi számaink |
Archívum - HH XVI. |
Archívum - HH XVII. |
2004 előtti számaink |
Megjelenési időpontok |
Lakossági aprók |
|
Hirdetésfeladás |
Látogatók: 28778645
|
2013. március 21.
|
|
|
Mint arról három éve lapunkban beszámoltunk, a Széles Gábor tulajdonában álló Ikarusbus a Lanta Kft. közreműködésével próbálta újra indítani Mátyásföldön az autóbuszgyártást. Az első sorozat Ikarus 127E, azaz elővárosi típusából 9, a 134E változatból egy jármű 2010 őszén a Hajdú Volánhoz került. Mint azt Madarasi Zoltán, a Hajdú Volán műszaki igazgatója kérdésünkre elmondta, a tíz busz azóta átlagosan 210 000 km-t futott. Járatkimaradást okozó hibája egynek sem volt. A járműveket olyan fődarabokkal szerelték, melyek élettartama, a másfajta járműveknél megszokott csereperiódusa az előírt teljesítményszintű kenőanyagok alkalmazásával jelentősen megnövelhető. Más részeknél a karbantartási előírásokat betartva az újfajta Ikarusok javítási igénye a téli körülmények mellett is minimális. Az üzemanyag fogyasztásuk a hasonló kapacitású kocsikhoz mérten átlagosak. Az utasok is megbarátkoztak velük, amit az is mutat, hogy ritkábban firkálják, karcolják össze a belsejüket. A sorozatgyártás előtt egykoron minden prototípust a Fővárosi Autóbusz Üzemnél, majd a BKV-nál próbáltak ki. Most az új Ikarus egyetlen csuklós példánya a kelenföldi garázsban szolgál. A sofőrök szeretik. Vonali, utasait cserbenhagyó hibája nem volt. A gázolaj étvágytalansági versenyben a BKV-nál üzemeltetett csuklósokhoz viszonyítva összességében az élen áll. -izs-or
|
|
|
|
Ferenci Kiadó Bt. •
1162 Budapest, Hermina út 16. •
Tel.: [1] 405-5919 •
E-mail cím: hh@hh16.hu
|
|
Hazai és nemzetközi időjárás
|
|