Nagyon demokratikus megoldás az önkormányzat részéről, hogy a tervbe vett útépítések előtt lakossági fórumot tart az érintettek meghívásával. Ilyen megbeszélésre került sor legutóbb október 24-én a polgármesteri hivatal házasságkötő termében. A rövidke Homokdomb utca, valamint az Ida utca Hársfa és Jávorfa utca közötti szakaszának szilárd burkolattal történő ellátásáról volt szó: a tervek 90 százalékban elkészültek, a kivitelezés jövőre várható, ha majd a közbeszerzési eljárásban kiválasztásra kerül a reménybeli kivitelező. A tervező Jelköz Kft. képviseletében Tóth Gábor ismertette a terveket a megjelent lakosokkal – korábban főiskolán tanított, így rendkívül érthető módon tudta közvetíteni a műszaki megoldásokat a szemközt ülő laikusokkal. A Homokdomb utca a már kerületszerte ismert polgármester-dizájn szerint épül, azaz a 4,5 méteres aszfaltcsíkot minkét oldalon díszburkolatot adó térkő szegélyezi, 5,7 méter szélességig. Az út egyoldali, 2,5 százalékos lejtéssel készül, mellette gyeptéglával kirakott trapéz formájú árok biztosítja a csapadékvíz helyben történő elszikkasztását. Minden ingatlanhoz egy kocsibejáró jár ingyenesen. A lakók a Homokdomb utcában korábban diófákat ültettek, s a majdnem kész kiviteli tervek ezek megmaradását veszélyeztették volna. A tervező segítőkész hozzállása nyomán ezen sikerült változtatni, így megmaradhatnak az időközben termőre fordult diófák az út mentén. Miután a Homokdomb utca eléggé széles, újabb kompromisszumos megoldásként merült fel, hogy mi lenne, ha a trapéz árok helyett egy egészen lankás rézsűs füves árok kerülhetne az út szélére. Mert a füves árokpart az igazi, s ezt ráadásul fűnyíróval nyírni is lehetne. Ebben aztán megállapodtak – tehát mint a fentiekből kiderül, építő hozzáállással sikerült a kis sashalmi utca jövőbeni sorsát egészen jól elrendezni. Tóth Gábor általános problémaként elmondta, hogy a kerületi földutak a folyamatos feltöltések miatt a telkek szintje fölé magasodtak, s ez így van az Ida utca esetében is. Le is szednek majd a kivitelezés során az út magasságából, ennek viszont határt szabnak az út alá beásott közművek. Az út gerincéből csak annyit szabad eltávolítani, ami még nem veszélyezteti a víz- és gázvezeték biztonságát, mert azoknak kell egy bizonyos takarás. A kivitelezés során tehát e két feltétel között kell majd egyensúlyozni. Az Ida utca ezen részének specialitása, hogy a Hársfa és Diófa utcák közötti szakaszon van egy természetes mélyedés, ahová a környező utcákból összegyűlik a csapadékvíz. Ezt korábban egy árok vezette le a Rákosi útig, amelyik a telkek hátsó kerítésének vonalában, magánterületen húzódott. Ezzel sok probléma adódott, mert egyesek betemették a telkükön az árkot, és a víz aztán ment mindenfelé egy-egy nagyobb felhőszakadáskor. A Diófa utca csapadék-elvezető rendszerét korábban viszont bekötötték a Csömöri úti csapadékcsatornába, s most az útépítés alkalmával lehetővé válik, hogy a mélyedés felé futó vizet a Diófa utcai csatornarendszerbe bevezessék. Ezzel véglegesen megszűnik a lakótelkek végében futó árok háládatlan közfeladata. |