Helyi Hírek - Független folyóirat   2024.03.29. péntek
Auguszta
E-mail cím:

Jelszó:

CÍMLAP
Cikkek és hírek
Portaszolgálat
Balesetek
Tűzoltósági hírek
Rendőrségi hírek
Polgármesteri interjú
Természetgyógyászat, szépség és egészség
Horoszkóp, asztrológia
Receptek
Videók
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek
Archívum
Archívum
Képgalériák
Helyi Hírek laphálózat
Legutóbbi számaink
Archívum - HH XVI.
Archívum - HH XVII.
2004 előtti számaink
Megjelenési időpontok
Hirdetési áraink
Lakossági aprók
Hirdetésfeladás
Szakmai adattár

Látogatók: 28659844
   « Vissza

Megújul a gödöllői HÉV

 « Cikkek és hírek 
2010. október 6.
 
160 oldalas hibalistát állított össze a Nemzeti Közlekedési Hatóság a három HÉV-vonal állapotáról. A gödöllői vonal jócskán adott írnivalót a hatóságnak, mivel a világháború óta nem volt komolyabb felújítás. Sőt, itt még „Balra hajts!” van, mint Angliában.

A lejárt vasúthatósági engedély meghosszabbításához komplex, mintegy 98 milliárd forint értékű, 2018-ig szóló rehabilitációs programot dolgozott ki a BKV Zrt. Az uniós támogatásra számító fejlesztéssel mindhárom vonalon az új biztosító berendezésekkel, járművekkel csökkenne a menetidő, kábel tolvaj-állóbbá válna az áramellátás.

Azonban a napi biztonságos működtetéshez nem lehetett kivárni a főváros, illetve azt követően Brüsszel döntését. Az üzemeltetési keretből és a BKV-nak nyújtott tulajdonosi tőkepótló támogatásból származó 4,4 milliárd forintból augusztus 21-étől két ütemben hozzá kellett nyúlni a pályákhoz. Az idén novemberig tartó munkálatok során a felújítás első ütemében csak a gödöllői HÉV vonalán 11 900 tonna új zúzott követ terítenek szét. Kicserélnek 1816 db betonaljat, valamint 541 fa talpfát. Ilona-telep, Imre-utca megállók, a nagyiccei átjáró és még néhány jócskán elsárosodott, 10-200 méteres szakaszon a töltésig visszabontják, majd újra alapozzák a síneket.

Mivel buszpótlásos vágányzárakra csak hétvégeken, illetve az őszi iskolai szünetben van mód, a kivitelező nem a BKV Plasserét bérelte, hanem az annál nagyobb teljesítményű MÁVÉPCELL Kft. vágányszabályozó gépláncát alkalmazza.

A gödöllői vonal belső szakaszán található sebességkorlátozások elsősorban forgalomtechnikai, illetve geometriai adottságokból származnak. A most folyó munkák egyik eredménye, hogy ez legalább öt évig is így maradhat, és nem kell műszaki okokból újabb „lassújeleket” bevezetni a pályán. A ráckevei vonalon járó, a kisebb forgalmú megállókat kihagyó sebesvonatok itteni közlekedtetése jelenleg nem szerepel a BKV Zrt. elképzeléseiben: A gödöllői szerelvények a felújítás után is minden állomáson és megállóhelyen megállnak.

-izs-or

 


Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
preload preload
Legutóbbi lapszámunk - 2024. március 20.
2024. évi naptár nyomtatható formátumban letölthető
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Ide kattintva megtekinthető
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Ide kattintva megtekinthető
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban
Hazai és nemzetközi időjárás

Kattintson ide az előrejelzéshez