Polgármesteri Hivatalok Szervezetfejlesztése a Közép-Magyarországi Régióban – 3. A.1/B
A kormányzati reformok következtében a közigazgatási intézményeknek is át kell alakítaniuk, hatékonyabbá kell tenniük működésüket, költségvetésüket. Könnyen belátható, hogy a közigazgatás átalakítását nem lehet tovább halasztani, hiszen mindannyian tapasztaljuk, sokszor mennyire bürokratikusan működik a rendszer, nem tudjuk, kihez milyen felelősségi és hatáskör tartozik, hiányoznak a szabályok, vagy éppen túlszabályozottsággal találkozunk.
A rendszerváltás óta eltelt időszak számos kihívást is hozott az önkormányzatok számára. Helyi szinten is érvényesül az a látszólagos ellentmondás, mely értelmében
• egyrészt igény van az állam szerepének s azzal együtt a közkiadások csökkentésére,
• másfelől viszont a polgárok egyre magasabb színvonalú, a modern kor elvárásainak megfelelő információs szolgáltatásokra tartanak igényt.
Ahhoz, hogy az önkormányzatok ki tudják elégíteni az irányukban jelentkező számtalan elvárást, hatékonyan kell megszervezni működésüket: korszerű hivatali szervezetet és megfelelő működési folyamatokat kell kialakítani. A megváltozott helyzetre, új kihívásokra adekvát választ kell adniuk az önkormányzat döntéshozóinak.
A szervezet- és működésfejlesztés hatására viszont javul a szolgáltatási színvonal, növekszik a teljesítőképesség, elégedettebbek lesznek az ügyfelek, javul a menedzsment kontroll és nő a munkavállalói elkötelezettség is. Az Államreform program keretében, 90 százalékos támogatással 45.650.000 forintból valósítja meg a XVI. kerületi Önkormányzat a helyi közigazgatási és ügyfélközpontú ügyintézések reformját. A projektet az Európai Unió támogatásával az Európai Szociális Alap társfinanszírozza. A projekt megvalósításának időtartama: 2009. december 8-tól 2010. június 3-ig. Közreműködő szervezet, a VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht. Közigazgatás Operatív Programok Igazgatóság. http://www.vati.hu/, http://nfu.hu