Helyi Hírek - Független folyóirat   2024.04.16. kedd

Szakmai adattár

Látogatók: 28753865
   « Vissza

Közlekedési balesetek (szeptember első fele)

« Balesetek
2009. szeptember 21.

Nem látszott a kerékpáros Gödöllő irányából közlekedett a Veres Péter úton az Örs vezér tere irányába egy kerékpáros a kerékpárúton szeptember elsején a reggeli órákban. A Sárga rózsa utca kereszteződéséhez érve nem kapott elsőbbséget egy kanyarodni szándékozó gépkocsi vezetőjétől, aki elsodorta őt. A személygépkocsi az Örs vezér tér irányából érkezett a Veres Péter úton és jobbra kanyarodott a Sárgarózsa utcába. A baleset következtében a kerékpáros vállsérülést szenvedett. (A Veres Péter út mentén haladó kerékpárúton közlekedő bringások rendszeresen ütköznek a kerékpárutat keresztező, kanyarodó autókkal. Talán nem véletlenül... Egy bringás, jó erőben akár negyvennel is tekerhet, s röntgenszemű autós legyen a talpán, aki például a Veres Péter úti bokrok között meglátja a közeledő biciklistát. Zuglóban, hasonló kialakítású kerékpárúton már történt halálos baleset is. Vidéken járva az tűnik fel az embernek, hogy a hasonló kialakítású, a főútvonallal párhuzamosan futó kerékpárutak esetében a keresztező utcáknál vagy megszakad a bicikliút – és ez esetben már a bringásnak is figyelnie kell a kanyarodó autókra –, vagy pedig kiemelik a kerékpárutat, mintha egy fekvőrendőr tetején haladna át a bringás. A fővárosi közlekedési szakemberek viszont úgy vélik, hogy minden úgy jó, ahogy van, csak meg kell várni, míg az autósok megszokják a kerékpárutat...) Elsodorták a zebrán Szeptember elsején délután egy hölgy jelentkezett a kapitányságon, aki elmondta, hogy nem sokkal azelőtt a Jókai út és a Mészáros utca kereszteződésében elsodorta őt egy személygépkocsi a kijelölt gyalogátkelő helyen. Közölte a gépkocsi rendszámát és azt, hogy egy nő vezette az autót, aki segítségnyújtás nélkül tovább hajtott a helyszínről. A kapitányságra mentőt hívtak, mivel a hölgy bokasérülést szenvedett. A rendőrök Csömörön találták meg az autó tulajdonosát, aki ellen eljárást indítottak. Eldőlt a motoros Egy Aprilia típusú segédmotor kerékpár közlekedett a Rákosi úton az Örs vezér tere irányába szeptember másodikán délelőtt. A Rózsa utcai kereszteződésnél egy neki jobbról érkező személygépkocsi vezetőjétől nem kapta meg az elsőbbséget – az autós a kocsi orrát belógatta a főútvonalra. Az ütközés elkerülése végett vészfékezett, majd eldőlt a motorral. Ennek következtében mindkét karja és lába megsérült. A motoros ugyan nem ütközött az autóval, annak vezetője mégis felelőssé tehető a balesetért. Sikertelen előzés A Mátyás király úton közlekedett szeptember negyedikén este egy Suzuki Swift típusú személygépkocsi a Rákosi út felől a Csömöri út irányába. A gépkocsi vezetője a Béla utcai kereszteződést elhagyva egy menetrend szerinti 144-es BKV busz előzésébe kezdett, de ennek során észlelte, hogy szemből egy Honda Civic közeledik. Mivel az előzést már nem tudta befejezni, a két gépkocsi összeütközött. A Suzuki vezetőjét a mentők az Országos Baleseti Intézetbe szállították, mivel fájlalta az oldalát és a lábát. Nem fért el a busz A Rákosi és Rózsa utca sarkánál történt kisebb baleset szeptember 6-án délelőtt. Egy 144-es busz próbált bekanyarodni a Rózsa utcába, de nem tudott, mert az úttorkolatban állt egy autó, s vele szemben egy másik félig belógott a kereszteződésbe. A buszvezető kézmozdulatokkal arra ösztönözte a személyautók vezetőit, hogy hagyják el a kereszteződést, s eközben ő is lehúzódott. A Rózsa utcából a Rákosi útra balra kanyarodó autó eközben összeütközött a busz hátuljával. A felelősséget egyik vezető sem ismerte el, abban szabálysértési eljárás dönt majd. Jobbkanyar, majd balkanyar Egy Volvo 850-es személyautó haladt a Thököly úton szeptember 8-án, amikor a vezető azt vette észre, hogy az Őrmester utcából egy Renault Clio elékanyarodik. Rutinosan annak előzésébe kezdett, ám a Renault vezetője váratlanul balra kezdett kanyarodni a Sasvár utcába, és így összeütköztek. A felelősség kérdésében nem tudtak megegyezni, így azt majd a szabálysértési eljárás dönti el. Elhajtott a gázoló motoros Gyalogosgázolás történt szeptember 8-án az esti órákban a György utca 44. szám előtt. Egy házaspár kívánt átkelni az út páratlan oldaláról a páros oldalra. Ennek érdekében mindkét irányba körülnéztek, de miután csak egy távoli motorost láttak, megkezdték az áthaladást. Már majdnem átértek, amikor a motoros, akit messziről láttak, elütötte a házaspár hölgy tagját, majd megállás nélkül elhajtott a Csömöri út irányába. A férj csak annyit tudott elmondani, hogy a segédmotor-kerékpár fekete színű volt, a rendőrök pedig a helyszíntől mintegy 40 méterre megtalálták a letört visszapillantó tükrét. Az elgázolt nő kezén, lábán és a fején erősen vérzett, ezért a mentők kórházba szállították. A motorost cserbenhagyás miatt keresi a rendőrség. Belement a vontatmány Furcsa baleset történt szeptember nyolcadikán este az Újszász utca és a Bökényföldi út kereszteződésében. A Bökényföldi úton közlekedett egy Renault Megane személygépkocsi, aminek vezetője balra kívánt kanyarodni az Újszász útra. A kereszteződéshez érve megkezdte a manővert, de látta, hogy szemből egyenesen egy Suzuki érkezik, ami egy másik kivilágítatlan gépkocsit vontat, ezért megállt. A Suzuki vezetője azonban hirtelen lefékezett, mivel azt hitte, hogy a renaultos nem vette észre a vontatott gépkocsit. Ennek következtében a mögötte vontatott Opel a Suzuki hátuljának ütközött. A balesetért senki nem ismerte el a felelősségét, ezért szabálysértési eljárás keretében tisztázzák, ki hibázott. Az útszéli fa, mint károkozó Várhatóan vita lesz a Csömöri utat kezelő főváros, és az utat nemrégen felújító kerületi önkormányzat között annak a balesetnek a kapcsán, amelyik szeptember 10-én történt a Csömöri út 79. szám előtt. Egy dobozos teherautó haladt Árpádföld irányába, s a felfestést követően kanyargott az úton – részben azért is, hogy a szemből érkező autóbuszt elengedje. Eközben a teherautó doboza nekiment egy útszéli fának, amelyik az út fölé nőve belelógott az út szelvényébe. A teherautó megsérült, de az esemény nem számít közlekedési balesetnek – a jármű tulajdonosa az önkormányzatoktól követelhet kártérítést. Felborult a kis Smart Egy öreg Mazda 323-as haladt a Szent Korona utcán a város felé szeptember 11-én, majd amikor a Pálya utcai kereszteződéshez ért, egy szürke Smart hajtott be elé, neki jobbról. A vezető vészfékezett, de nem tudott megállni: nekiütközött a Smartnak és a jobb oldalára borította. A mazdás a Smart 63 éves vezetőjét udvariasan kisegítette a kocsiból, majd a kis Smartot a járókelők közreműködésével a kerekeire állította. Az ütközés következtében a Smart oldalablaka kirobbant és az megsebesítette a vezetőt, akit kórházba szállítottak. A baleset okaként arra hivatkozott, hogy jobbkezesnek vélte a kereszteződést. Az ütközésben a Mazda gazdaságilag totálkáros lett.

Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
preload preload
Legutóbbi lapszámunk - 2024. március 20.
2024. évi naptár nyomtatható formátumban letölthető
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Ide kattintva megtekinthető
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Ide kattintva megtekinthető
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban