Helyi Hírek - Független folyóirat   2024.03.29. péntek
Auguszta
E-mail cím:

Jelszó:

CÍMLAP
Cikkek és hírek
Portaszolgálat
Balesetek
Tűzoltósági hírek
Rendőrségi hírek
Polgármesteri interjú
Természetgyógyászat, szépség és egészség
Horoszkóp, asztrológia
Receptek
Videók
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek
Archívum
Archívum
Képgalériák
Helyi Hírek laphálózat
Legutóbbi számaink
Archívum - HH XVI.
Archívum - HH XVII.
2004 előtti számaink
Megjelenési időpontok
Hirdetési áraink
Lakossági aprók
Hirdetésfeladás
Szakmai adattár

Látogatók: 28663659
   « Vissza

Feltámad az Ikarus busz?

 « Portaszolgálat 
2009. szeptember 18.
 
Gyönyörű nosztalgia-Ikarus buszok várták a látogatókat szeptember 12-én az Ikarus sporttelepen, ahol immár harmadik alkalommal rendezte meg az Otthonunk a XVI. kerület egyesület az Ikarus napot. Az egyesület keretében működő Ikarus klub – melynek már több, mint 150 tagja van – azzal a céllal alakult, hogy összefogja a régi dolgozókat, alkalmat biztosítson arra, hogy ezek az emberek találkozhassanak, beszélgethessenek egymással. Ebben nem is volt hiba, hiszen az Ikarus egykori dolgozóinak közössége olyan, mint egy nagy család: mindenki ismer mindenkit, csak már elég régen nem látták egymást... Itt találkoztunk Adamis Gáborral, a Webasto ügyvezető igazgatójával, aki arról beszélt, hogy S91 fantázianéven újjáéledt a hajdani Ikarus busz.
A történet úgy kezdődött, hogy amikor két éve bezárt az Ikarus Egyedi gyár, akkor néhányan úgy gondolták, hogy kár lenne az itt felhalmozódott hatalmas szakmai tudást és tapasztalatot veszni hagyni. A prototípus gyártását a Webasto Hungária Kft. finanszírozta – a cég érdeke is, hogy legyen olyan magyar jármű, amelyhez kiegészítő berendezéseket tudnak szállítani (klíma, fűtés). Szakmai berkekben nagy sikert aratott az elkészült midibusz, főként, mert egy ilyen prototípus megtervezése, legyártása általában 2-3 év. Ez nekik jóval rövidebb idő alatt sikerült. Hogy hogyan? A Rába Győrben elkészítette az alvázat, az Ikarus területén egy volt Ikarus dolgozókból alakult társaság ráépítette a vázszerkezetet, átszállították a Webasto műhelyébe a XIII. kerületbe, ahol a volt Egyedi gyáregység szakemberei kész autóbuszt gyártottak belőle. Először a májusi tököli buszfesztiválra kellett volna elkészülni, de kiderült, hogy előtte a Webasto konferenciáján is be kell mutatni (elvégre ők finanszírozták), így április 20-án készen állt az új S91-es midibusz. Ez a busz működik, gyártható, és ha van rá igény, szállítható. Most folyik az az üzemeltetői tender, amely ha sikeres lesz, feltehetően újra magyar buszok fognak a Várban járni. Az elkészült jármű jelenleg Gyömrőn működik napi forgalomban, az önkormányzat üzemeltetésében, a helyi igényeknek teljesen megfelelően. Októberben kerül sor a busz átépítésére, hogy az eddigi Euro 4-es helyett az Euro 5-ös típusbizonyítványt ki tudják állítani. Már más önkormányzatok is érdeklődnek az új busz után, hiszen így saját üzemeltetésben meg tudnák oldani a helyi közlekedést.
 


Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
preload preload
Legutóbbi lapszámunk - 2024. március 20.
2024. évi naptár nyomtatható formátumban letölthető
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Ide kattintva megtekinthető
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Ide kattintva megtekinthető
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban
Hazai és nemzetközi időjárás

Kattintson ide az előrejelzéshez