CÍMLAP |
|
Cikkek és hírek |
|
Portaszolgálat |
|
Balesetek |
|
Tűzoltósági hírek |
|
Rendőrségi hírek |
|
Polgármesteri interjú |
|
Természetgyógyászat, szépség és egészség |
|
Horoszkóp, asztrológia |
|
Receptek |
|
Videók |
|
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek |
|
Archívum |
|
Archívum |
|
Képgalériák |
Helyi Hírek laphálózat |
|
Legutóbbi számaink |
Archívum - HH XVI. |
Archívum - HH XVII. |
2004 előtti számaink |
Megjelenési időpontok |
Lakossági aprók |
|
Hirdetésfeladás |
Látogatók: 28663659
|
2009. szeptember 18.
|
|
|
Gyönyörű nosztalgia-Ikarus buszok várták a látogatókat szeptember 12-én az Ikarus sporttelepen, ahol immár harmadik alkalommal rendezte meg az Otthonunk a XVI. kerület egyesület az Ikarus napot. Az egyesület keretében működő Ikarus klub – melynek már több, mint 150 tagja van – azzal a céllal alakult, hogy összefogja a régi dolgozókat, alkalmat biztosítson arra, hogy ezek az emberek találkozhassanak, beszélgethessenek egymással. Ebben nem is volt hiba, hiszen az Ikarus egykori dolgozóinak közössége olyan, mint egy nagy család: mindenki ismer mindenkit, csak már elég régen nem látták egymást...
Itt találkoztunk Adamis Gáborral, a Webasto ügyvezető igazgatójával, aki arról beszélt, hogy S91 fantázianéven újjáéledt a hajdani Ikarus busz.
|
|
A történet úgy kezdődött, hogy amikor két éve bezárt az Ikarus Egyedi gyár, akkor néhányan úgy gondolták, hogy kár lenne az itt felhalmozódott hatalmas szakmai tudást és tapasztalatot veszni hagyni. A prototípus gyártását a Webasto Hungária Kft. finanszírozta – a cég érdeke is, hogy legyen olyan magyar jármű, amelyhez kiegészítő berendezéseket tudnak szállítani (klíma, fűtés).
Szakmai berkekben nagy sikert aratott az elkészült midibusz, főként, mert egy ilyen prototípus megtervezése, legyártása általában 2-3 év. Ez nekik jóval rövidebb idő alatt sikerült. Hogy hogyan?
A Rába Győrben elkészítette az alvázat, az Ikarus területén egy volt Ikarus dolgozókból alakult társaság ráépítette a vázszerkezetet, átszállították a Webasto műhelyébe a XIII. kerületbe, ahol a volt Egyedi gyáregység szakemberei kész autóbuszt gyártottak belőle.
Először a májusi tököli buszfesztiválra kellett volna elkészülni, de kiderült, hogy előtte a Webasto konferenciáján is be kell mutatni (elvégre ők finanszírozták), így április 20-án készen állt az új S91-es midibusz.
Ez a busz működik, gyártható, és ha van rá igény, szállítható. Most folyik az az üzemeltetői tender, amely ha sikeres lesz, feltehetően újra magyar buszok fognak a Várban járni.
Az elkészült jármű jelenleg Gyömrőn működik napi forgalomban, az önkormányzat üzemeltetésében, a helyi igényeknek teljesen megfelelően.
Októberben kerül sor a busz átépítésére, hogy az eddigi Euro 4-es helyett az Euro 5-ös típusbizonyítványt ki tudják állítani. Már más önkormányzatok is érdeklődnek az új busz után, hiszen így saját üzemeltetésben meg tudnák oldani a helyi közlekedést. |
|
|
|
Ferenci Kiadó Bt. •
1162 Budapest, Hermina út 16. •
Tel.: [1] 405-5919 •
E-mail cím: hh@hh16.hu
|
|
Hazai és nemzetközi időjárás
|
|